ویزای تحصیلی اوکراین

مهاجرت تحصیلی به اوکراین بدون مدرک زبان : نظام آموزشی کشور اوکراین مانند سایر کشورها شامل تحصیل در مقاطع ابتدایی، دبیرستان در دو دوره، مقطع دانشگاه در دوره‌های لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا و فوق دکترا است. برخی از مدارس این کشور به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها مدارس عادی هستند .

تحصیل در مدارس اوکراین

 در کشور اوکراین مانند سایر کشورهای جهان، مدرسه‌های مختلفی وجود دارد. در اوکراین مدارس در سه دسته مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس سفارت (مدارس بین‌المللی) هستند. مدارس بین‌المللی در این کشور به زبان انگلیسی بوده و البته در مدارس بومی آن، دروس صرفاً به زبان اوکراینی تدریس می‌شوند. مدارس این کشور، از امکانات تحصیلی خوبی برخوردار هستند و علاوه‌بر دروس علمی، سایر مهارت‌ها و برنامه‌های تفریحی به دانش آموزان ارائه می‌گردد.

در مدارس کشور اوکراین دروس مختلفی از جمله ادبیات و زبان اوکراینی، زبان خارجی، ادبیات جهان، تاریخ اوکراین و جهان، جغرافیای جهان، ریاضیات، شیمی، فیزیک، هندسه، تربیت بدنی، هنر، موسیقی و زیست شناسی و در برخی مدارس محیط زیست به دانش‌آموزان تدریس می‌شود.

علاوه‌بر درس‌هایی که در هر مقطع در مدارس تدریس می‌شوند، برنامه‌های ورزشی، رایانه، زبان انگلیسی، موسیقی و … نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده‌اند. برخی از مدارس اوکراین دارای محوطه مخصوص مطالعه، آزمایشگاه، سالن موسیقی و ورزش هستند .

مقطع کارشناسی

مقطع لیسانس در کشور اوکراین ۴ سال می باشد و افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت نمایند. هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان اوکراینی وانگلیسی تدریس می شود و فرد متقاضی می بایستی مدرک زبان پادفک را داشته باشد .

مهاجرت تحصیلی به اوکراین بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی به اوکراین بدون مدرک زبان

مقطع کارشناسی ارشد 

بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر دکترا، کشور اوکراین را برای اتمام دوره فوق لیسانس خود انتخاب می کنند، چرا که می توانند شانس خود را جهت اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش دهند. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور اوکراین دو ساله می باشد .

مقطع دکترا

کشور اوکراین همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه خاصی دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در این کشور فراهم آورده است.

بصورت کلی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور اوکراین به دو صورت، تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد .

هزینه های تحصیل در اوکراین

هزینه های تحصیل متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. به صورت معمول هزینه های تحصیل بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در سال می باشد. مسلما دانشجویان برای تحصیل در پزشکی هزینه های بیشتری را باید پرداخت کنند که ما بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در سال در نظر گرفته می شود .

مهم‌ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی

تکمیل فرم درخواست

سه قطعه عکس 3*4

اصل نامه پذیرش در دانشگاه

گواهی سلامت پزشکی

آزمایش HIV

مهاجرت تحصیلی به اوکراین بدون مدرک زبان

مهاجرت تحصیلی به اوکراین بدون مدرک زبان

مدارک تحصیلی تکمیل دوره متوسطه

مدارک رسمی بانکی که وجود مبلغ کافی برای پرداخت شهریه را ثابت کند. ( برای دانشجویانی که برای اولین بار به اوکراین سفر می کنند)

مدارک لازم برای دانشجویانی که در دانشکده مقدماتی و یا سال اول دانشگاه پذیرفته شده اند :

گواهی تکمیل دوره تحصیلات متوسطه به همراه نمرات کل دروس گذرانده شده به زبان انگلیسی و ترجمه آن به زبان اوکراینی

اصل گواهی سلامت پزشکی به زبان انگلیسی و کپی ترجمه آن به زبان اوکراینی

اصل آزمایش HIV به زبان انگلیسی و کپی ترجمه آن به زبان های اوکراینی یا روسی

15 قطعه عکس 3*4

با پذیرش در دانشگاه اوکراین و برای ورود به خاک این کشور دانشجویان باید مدارک زیر را با خود به همراه داشته باشند :

پاسپورت با حداقل دو سال اعتبار و ویزای ورودی

کارت مهاجرت

مدارک اضافی برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا  :

اصل مدارک تحصیلی به همراه دو کپی برابر اصل از آنها و دو کپی ترجمه مدارک به زبان انگلیسی

ریز نمرات کلیه دروس گذرانده شده تمامی مقاطع تحصیلی پیشین به همراه دو کپی برابر اصل از آنها و دو کپی ترجمه آن به زبان انگلیسی

تماس با ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.