شرایط تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان 

تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان : مجارستان با مساحت ۹۳٬۰۳۰ کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود ۹٫۷ میلیون نفر از کشورهای متوسط اتحادیهٔ اروپا محسوب می‌شود. این کشور از شمال با اسلواکی، از شمال‌شرقی با اوکراین، از شرق و جنوب شرق با رومانی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از جنوب غرب با اسلوونی و در غرب با اتریش هم‌مرز است.

زبان رسمی آن مجاری از خانوادهٔ فین‌واوگری، پرگویش‌ترین در بین زبان‌های اورالی است. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور بوداپست است و پس از آن به ترتیب شهرهای دبرتسن، سگد، میشکولتس، پچ و دْیور بزرگترین شهرهای کشور محسوب می‌شوند.

کشور مجارستان از اعضای اتحادیه شنگن است و دانشجویان این کشور به راحتی میتونند در اوقات فراقت و روزهای تعطیل خود به کشورهای دیگر حوزه شنگن مانند فرانسه ،آلمان ،اسپانیا ، اتریش و…سفر کنند .

آشنایی با دانشگاه های پزشکی کشور مجارستان 

  1. دانشگاه پزشکی سگد آلبرت سنت جورجی : رتبه 200 در رنک جهانی در بین 500 دانشگاه برتر جهان و دارای اعتبار بین المللی به نام پروفسور آلبرت سنت جورجی که در سال 1775 تاسیس شده است . همه بخش های بالینی ، کتابخانه مرکزی و بیمارستانهای دانشگاه در منطقه آرام و قدیمی شهر و در فاصله بین کلیسای جامع Tisza و رودخانه واقع شده اند.
  2. دانشگاه پزشکی سملوایز: یکی از معتبرترین و قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی مرکز اروپا در پایتخت کشور مجارستان بوداپست با حدود 400سال قدمت میباشد که در سال 1635 به نام پروفسور سملوایز تاسیس شده است . دانشگاه علوم پزشکی سملوایز مجارستان به زبانهای انگلیسی ، آلمانی و مجاری تدریس میشود .
  3. دانشگاه پزشکی پچ : دانشگاه پزشکی پچ مجارستان ،  با ۶۴۲ سال قدمت قدیمیترین دانشگاه مجارستان در مرکز شهر پچ می باشد که در سال ۱۳۶۷ میلادی توسط پادشاه لویس تاسیس شده است . هرسال دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان ۱۲۰ دانشجو می پذیرد که از سال ۱۳۸۴ ، ۱۱۸ دانشجو ایرانی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند
تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان 

تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در رشته های پزشکی مجارستان 

برای تحصیل در رشته های شاخه پزشکی مقطع لیسانس  شما باید آزمون ورودی دهید. برای تحصیل پزشکی در مجارستان شما می توانید در کشور مجارستان دوره پیش پزشکی را بگذرانید و سپس در آزمون ورودی شرکت نمایید.

متقاضایان تحصیل پزشکی در کشورهایی همچون آلمان، اتریش و انگلستان نیز می توانند در کشور مجارستان دوره پیش پزشکی را بگذراند و سپس در کشور مورد نظر خود در آزمون ورودی شرکت نمایند.  اگر مهارت کافی برای زبان نداشته باشید می توانید در دوره های آمادگی زبان انگلیسی ثبت نام کنید. دوره تحصیل فوق لیسانس 2 ساله می باشد.

تحصیل در مجارستان بدون مدرک زبان 

برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های مجارستان بدون مدرک زبان نمی توانید اقدام کنید. در دانشگاه های انگلیسی زبان باید مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه دهید. هر دانشگاه ممکن است نمره متفاوتی از شما درخواست کند.

بسیاری از دانشگاه ها حداقل مدرک آیلتس 5 درخواست می کنند. به زبان های دیگری از جمله آلمانی نیز می توانید در مجارستان تحصیل کنید که باید متناسب با آن مدرک زبان ارائه دهید. در زیر نمره مدرک زبان برای تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در کشور مجارستان ذکر شده است.

تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان 

تحصیل در رشته های پزشکی مجارستان

مدارک مورد نیاز جهت دریافت  ویزای تحصیلی در مجارستان 

♦ ارائه ی ۶ قطعه عکس رنگی ۳ در ۴ پاسپورتی.

♦ پرداخت هزینه ی ویزای تحصیلی با توجه به شرایط تحصیل در مجارستان به مبلغ ۶۰ یورو
♦ ارائه ی مدرکی مبنی بر توانایی مالی شخصی که می خواهد هزینه های تحصیلی را پرداخت نماید

♦ ارائه ی فتوکپی از شناسنامه ی مادر.

♦ ارائه ی گواهی مبنی بر اشتغال پدر یا مادر در سر برگ محل کار آنها به همراه مهر و امضا. یا ترجمه ای از جواز کسب کار پدر یا مادر.

♦ گواهی مبنی بر پرینت از حساب بانکی دانشجو یا سرپرست دانشجو به همراه موجودی ۱۰۰۰۰ یورو.
♦  پرداخت شهریه ی مورد نظر.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان

♦ اصل و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه
♦ اصل و ترجمه مدارک تحصیلی
♦ اصل و ترجمه ریز نمرات تمام مقاطع
♦ کپی پاسپورت
♦ نمره زبان آیلتس ( در صورت نیاز )
مدارک دال بر تحقیقات و پروپوزال و تالیف کتاب و یا مقالات ISI  با توجه به مقطع تحصیلی

تماس با ما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.